Педагогическая сеть ЮНЕСКО (UNITWIN Network of Pedagogical Education: “Multicultural Dialogue Cooperation Programme”)
UNESCO informs us about 3 webinars convened by the UNESCO Chair on Inclusive and Quality Education for All, at the University of Bristol and its Centre for Comparative and International Research in Education (CIRE).
The dates of the series are :
- 10 February 2021, 12-13:30 (GMT) Connecting decolonial and sustainable futures in education
- 17 February 2021, 12-13:30 (GMT) From theory to practice: decolonising education for sustainable futures
- 24 February 2021, 17-18:30 (GMT) Education's 'reparative' possibilities: responsibilities and reckonings for sustainable futures
READ MORE - https://en.unesco.org/futuresofeducation/news/new-webinar-series-decolonising-education-sustainable-futures
On January 30–31 and February 6–7, 2021, the International Online Conference «Textbook as a Model of the World and Society» will be held.
READ MORE — https://drive.google.com/file/d/1mwvlwvzn7XqTXYWhRWVOrz8Lrs6qWWnV/view
Высокая оценка работы кафедры ЮНЕСКО «Образование в поликультурном обществе» со стороны штаб-квартиры обеспечила возможность открытия на базе университета Педагогической сети ЮНЕСКО (“International UNITWIN Network of Pedagogical Education: the Multicultural Dialogue Cooperation Programme”).
20-21 января 2021 года Йоркский университет (Торонто, Канада) проводит виртуальную конференцию «Sustainable and Inclusive Internationalization».
Срок подачи заявки: 15 ноября 2020 года.
Подробнее
The UNESCO Mahatma Gandhi Institute of Education for Peace and Sustainable Development (MGIEP) is seeking students (12-18 years old), parents and educators to participate in a series of virtual roundtables on 'Reimagining Education'. The roundtables will discuss ideas on (1) the purpose of education, (2) expectations of learning experiences, (3) envisioning learning spaces, and (4) the future of education and the environment. The findings from the discussions are expected to guide and support policymaking and also contribute to the International Science and Evidence-based Education (ISEE) Assessment and UNESCO's Futures of Education initiative.
To apply to participate, click here.
For more information, click here.
UNESCO launches Global Skills Academy to boost employability of one million youth as recession looms.
For more information about the Global Skills Academy, click here.
To read the press release, click here.
НОВОСТИ
По случаю Дня учителя (5 октября 2020) опубликовано письмо Чарльза Хопкинса, заведующего кафедрой ЮНЕСКО Йоркского университета (Торонто, Канада).
Текст письма
GEM Report — News Alert (September 2020) is released.
Опубликован ежемесячный дайджест (сентябрь 2020) образовательного сектора ЮНЕСКО. Подробнее.
Published by the UNESCO Mahatma Gandhi Institute of Education for Peace and Sustainable Development (MGIEP), this report reviews the latest research on Social and Emotional Learning (SEL), its impact on student health and school climate and its transformative role in building happier classrooms. It provides guidance to teachers, policymakers, parents and learners on what constitutes key characteristics of a ‘good’ SEL framework. The publication stresses the urgent need to mainstream SEL in education systems in order to shape a future that embraces and facilitates improved academic success as well as peace and human flourishing.
To read the publication, click here.
For more information, click here.
ИИТО ЮНЕСКО в партнерстве с исследовательской группой во главе с профессором Сяоюнь Ваном из Университета Цинхуа выпустили Техническое руководство по безопасности личных данных для образовательных онлайн-платформ.
15 мая 2020 состоялся вебинар «Implications for the Global Higher Education Campus». Повестка и список полезных ссылок.
ЮНЕСКО приглашает ознакомиться с ресурсами по дистанционному обучению и обучению на дому, а также с рекомендациями ЮНЕСКО по безопасному возвращению в школы.
Отдел высшего образования ЮНЕСКО опубликовал предварительные результаты проведенного в апреле 2020 года опроса, целью которого выступил обмен информацией по проблемам высшего образования и по усилиям и мерам, предпринятым высшими учебными заведениями во время пандемии COVID-19. Результаты доступны на английском, французском и испанском языках.
ЮНЕСКО разработала новые директивы по безопасному открытию школ. Прочитать текст доклада «Framework for Reopening Schools» можно здесь.
АРХИВ